info trafik

Wednesday, June 9, 2010

memori lama menggamit kembali

Khairul Muharam bin Ali Amat


Assalammualaikum dan salam penuh motivasi serta kebahagiaan...=)

Diharap semua rakan-rakan sihat hendaknya.Sudah lama tak bertemu seperti ada rindu yg bertandang dihati..sementelah..kerinduaan yg telah lama disimpan pada kawan-kawan di sekolah rendah, sekolah menengah, guru-guru..shbt-shbt di UiTM Segamat serta para pensyarah...yg sentiasa diingati.
em...tajuk post kali ini sgt istimewa.Ye..mgkin kerana istimewanya beliau dlm hidup sy kini...=)

Siapakah beliau dihati sy?

Beliau adalah kawan sekelas,teman sepermainan dan org yg selalu dibuli oleh saya ketika sama-sama menuntut di SK Desa Bakti. Sekarang...em...dia adalah 'someone special in my heart'
(~paham-paham sudah~)

Terlalu banyak kenangan bersama dia dan rakan-rakan lain disana.Mgkin ada yg masih segar diingatan.Mungkin juga telah hilang bersama anjakkan masa dan peredaran zaman.Al-maklumlah...ketika itu, kami terlalu kecil untuk mengingati setiap perkara yang berlaku.Hanya yg tinggal secebis kenangan yang mungkin terpahat kuat di memori.

Hampir 16 tahun kami tak berjumpa.Akhirnya melalui 'Facebook' kami bertemu kembali.Syukur nya tidak terkira.Alhamdulillah..doaku selama ini dimakbulkan.Sudah lama rasanya aku ingin bertemu dia dan rakan-rakan lain.Kerinduaan dihati hanya mampu diubati dgn menatap gambar kami sekelas kita di Tahun 1.Mujur masih ada lg dlm simpanan.

Khairul Muharam nie istimewanya..bukan kerana dia hensem ker..kacak ker kan..tp istimewa nya dia..sbb dia nie kelakar.Hehehe..selalu buat sy ketawa.Tp..klu nak tahu masa kecik2 dia nie mcm pak dukun jugak...Pernah ketika kaki anak cikgu kat sekolah tue terseliuh..dia just urutkan sket..terus elok.Dia nie pakar jugak klu membantu org yg tercekik tulang ikan.Hehe..semua tuh kenangan yg sy tak pernah lupa ms kecil dahulu.
emmm....semenya kenangan ms kecik kan?Pasti kawan-kawan nak jugak tahu kenangan ms skrg.Adakah? oh..yang tue..biarlah kami saja yg simpan untuk diabadikan dlm kenangan hidup kami.
Apa yg saya harapkan dari kawan-kwan hanyalah doa berterusan agar kami bahagia ke akhir hayat.Cewah...=)

Tahun 1 Merah - SK Desa Bakti (1992)




5 comments:

  1. semoga berkekalan hingga akhir hayat..i am so much happier than u..hahahaha..

    ReplyDelete
  2. kawan2 ieyd akk turut mendoakan akk cepat2 ler ke jinjang pelamin..
    hehe
    ta sabau nak tgk akk duduk di atas pelaminan..
    hehhehe

    anyway moge persahabatan akk n si dia berkekalan ke akhir hayat..

    hehe..
    muahhh
    salammmm

    ReplyDelete