info trafik

Tuesday, April 12, 2011

Wajah Baru

Assalammualaikum dan salam sejahtera.

Sudah lama lama rasanya tidak menulis sesuatu disini. Sepanjang tempoh itu, bermacam perkara terjadi dalam hidup ini.

Dengan Tsunami nya..dgn skandal seks sana sini...dgn isu cikgu pukul murid sampai mati..murid pukul cikgu sampai patah batang hidung. Org mati terjun bangunan...ekonomi jatuh la..ekonomi perlahan la..harga minyak naik lagi la...pencemaran radiasi la.Dan yang terbaru isu telur tiruan di pasaran. Macam-macam ada!

Yer.. itu adalah isu-isu global atau diluar ruang lingkup kehidupan aku.Tp mgkn sedikit sebanyak memberi kesan yang mungkin klu tidak sesignifikan mane pun..namun tetap melakar corak baru dlm hidup.

Em...skrg nie, ramai sungguh rakan-rakan yg mendirikan rumah tangga. Taniah kpd mereka semua. Aku punye turn lum sampai lg. InsyaALLAH...tak lame lg sampaila tue..(Yakin 100%) Walaubagaimanapun, pg td sempat menonton rancangan MHI kat TV3, statement salah sorang dari jemputan itu, buat aku terfikir semula...mmg ramai yang ingin kawin hari ini. Tp tak ramai yg ingin bertanggungjawab atau memikul amanah dgn baik selepas mendirikan rumahtangga.

Maka, tidak heran jika pelbagai isu sosial melanda kini. Persoalan itu, ingin aku tanya pada diri aku...Bersediakan kamu pojie untuk memikul amanah ini? (Jawapannya hanya cukup dalam hati...)

O...sudah lanjut ke cerita lain..ape kait mengait tajuk entri kali ini dgn statement diatas??? ( Ok, fine..bebalik ke tajuk asal)

Aku sebenarnya saje je nak tulis entri nie.Sbb skg blog aku dh berwajah baru..lebih segar n lebih menarik (Menarik pd mata aku jela..)

So, thanks pada yang sudi bc entri yg ntah pape ni..hehehe=)

No comments:

Post a Comment