info trafik

Friday, April 23, 2010

pertemuan yg tak disangka

Syukur alhamdulillah...kita masih bernafas lg sehingga hari ini.Semoga usia kita semua dipanjangkan lg oleh-NYA dan diberi kesempatan untuk memperoleh kejayaan dan impian masing-masing.InsyaALLAH.

rs syukur yg tidak terkira kupanjatkan kepada ALLAH S.W.T, kerana telah mengabulkan doa ku untuk bertemu dgn rakan2 sekolah rendah dahulu.Walaupun melalui alam maya (FB) sekurang2 nyer..terubat juga kerinduan pd mereka semua. Malah bukan itu saja, ukhwah yg baru turut dibina.Alhamdulillah...=)

menyingkap kembali zaman kanak-kanakku, aku boleh dikatakan mempunyai ramai rakan.Al-maklumlah, aku anak tentera.Jadi, ramailah rakan-rakan yg aku jumpe bila ayah selalu bertukar tempat kerja. Ms belum bersekolah, aku tak heran sgt.Tp, bile dah sekolah, aku slalu menunjukkan aksi protes bila ayah bgtau kami sekelaurga kena berpindah.Eei..geramnya.Yelah...baru dpt kwn baru dah kne pindah lg.

paling geram ms sek kat SKDB, aku suka sgt sekolah kat situ.Suka cikgu2 n kawan2 kat situ.Tp, kne pindah lg.Sedih nya bukan kepalang.Aku nyer tahap memberontak, smpi ayah terpaksa 'PAKSA' aku g masuk sekolah baru.Sekolah yg tak best.Tp, oklah...=) at last, bis gak aku sekolah smpi thn 6.

Sbb tue, bile aku dah besar skg nie..klu org ckp jer nak kwin ngn tentera..uih..seboleh2 nyer aku nak elak.Sebb aku tak suke kne tinggal n tak suka kne pindah-randah cm org nomad.Hehehe...

walauapupun, aku bersyukur kerana dpt bertemu kembali dgn rakan-rakan SKDB yg lame dirindui.Hope, akan jumpe lebih ramai lg lepas nie terutama shbt baik semasa kecil (nana) anak ustaz kamarudin yg ajar ngaji merangkap kwan baik ayah sy juga.

seronok jumpe mereka nie.Kami kebanyakkan nya anak tentera, tinggal 1 kem & ayah atau mungkin mak kami pun berkawan.So..reunion nie bukan saja untuk kami..malah mungkin juga bole menyatukan mereka juga..=)

No comments:

Post a Comment