info trafik

Monday, July 27, 2009

flashback

sabtu yg lepas aku ke jln TAR bersama housemate. Jumpe kak emmot. Lame giler tak jumpe dia, since 2004. So teringatla kenangan masa lalu yg dah jd sejarah pon...

kite flashback ke 1 June 2003 (Ahad)

masa ni aku belum cukup 18 tahun g...tp ni adalah tarikh keramat aku bergelar Mahasiswi. Walaupun UiTM bukan menjadi idaman hati, tetapi jodoh telah mempertemukan kami. Mengisi borang UPU selepas result SPM kuar..tak nampak satu course pon yg aku berkenan kat UIA.At last..aku pilih Diploma Perakaunan UiTM. Tuler....klu da takdir..tiada siapa leh menjangka.Percaturan ALLAH mengatasi percaturan manusia...akhirnya aku bergelar pelajar UiTM yg sah setelah mendaftarkan diri di kolej nilam...Selepas mendaftar bermula episod baru sebagai junior di UiTM Johor....

ke zaman diploma ku...

Pahit manis aku rasa...tapi kepahitan itu, tenggelam dek kerana manisnya saat bergelar pelajar UiTM Johor..sehingga saat ini, aku masih rindu dan terkenang saat indah di buli oleh kakak2 senior, aktiviti gotong-royong kolej, bermacam2 pertandingan antara kolej..sampai hari ni, aku masih igat "semangat kekolejan" hahahhah....word keramat setiap kali pertandingan inter-kolej diadakan. Paling teserlah semangat tue, bile pertandingan dikir barat diadakan. Musuh tradisi kolej baiduri ketika itu, kolej simanjakini. Aku juga antara peserta kolej baiduri ketika itu...seronok. Alahai..hadiahnye tak seberapa, tapi kami puas, andai kolej kami menang. Hadiah tak penting...tp semangat dan persahabatan yg ditunjuk tu yg lebih penting.

Macam2 pertandingan aku masuk..macam2 aktiviti aku ikot..sebab tu aku rindu sgt saat2 tue. Andai masa berputar kembali...pasti terubat kerinduan aku pada kawan2, kakak2, adik2, RS Baiduri, senat kolej baiduri dan pensyarah2 ketika itu di tempat bernama UiTM Segamat. Hahaha...tp ms takkan berputar ke belakang...masa akan terus memutarkan waktunya kehadapan...semakin lame ia berputar..semakin jauh kenangan itu ditinggalkan...Namun selagi aku masih sihat..selagi memori ku tak terjejas...aku akan sentiasa mengingati saat manis tue sehingga nafas terhenti.

bercerita pula bab belajar....mmg menyeronokkan. Walaupon stress tp akhirnya...aku mampu menghadapinya...bz ngn persatuan, menyebabkan kau berjaya menguruskan masa dgn baik. Alhamdulillah...berkat sokongan dan doa mak, ayah, adik-beradik, pensyarah dan kawan2...aku berjaya mengharungi saat2 getir ketika menghadapi "exam war"

kenangan paling tak leh lupe...jawab paper MAF 380...Paper investment analysis yg menguji kesabaran dan ketahanan jiwa aku. Punyela blurr...aku tak tau langsung nak jawab. Aku men bedal jer...hahahha...asal tulis, jgn kosong. Begitula setiap kali aku tak pat jawab exam..aku takkan berserah bulat2. Andai aku gagal..sekurang-kurangnya aku da berusaha. Tak dela..kalah mati kan.Hahahaha...tp aku nie tak kental mane gak...pas bis je paper tue..aku trus balik bilik..melalak..bengkak2 mata. Rasanya...kawan2 yg len pon cam aku gak. Pe yg ade lam kepala ktorg masa tue..."repeat la next sem...tak grad on time la camni.." Tp, ALLAH MAHA KUASA....kami 1 wing grad on time..tula besarnya nikmat berkongsi ilmu dan segala rezki ALLAH...dalam kepayahan, ALLAH datangkan banyak kebaikan yg kadang2 tak terfikir dek akal kite yg cetek ni. Paling aku terharu...saat tue, seme kawan2 dr kos lain dan junior2 kami...turut berkongsi kesedihan kami....masa tua aku da tak malu da nak melalak depan diaorang..hahaha...bile dikenang2 balik..baru terasa malu.Kih3x...

skg masuk bab party wing...

wow..ni saat ditunggu2 setiap semester...sonok wow...masa jd junior dok meraikan kakak2 yg bakal grad. Peh...bile da jd senior, kite plak diraikan...tp sedih gak masa time ktorg nak grad tue...adik2 ni tak ramai pon datang meraikan kami. Tp, takpela....yg datang tue pon da cukup mengembirakan hati...saat ni mmg touching..sedih beb..bile time mintak maap tue..adoi..lam last party wing ni..aku dapat le gelaran"miss durian" why?Hahaha..sebab aku adalah senior paling garang sekali....ade ke patut?Mmg patut pon....garang giler...1st day batch meq masuk, dah kena marah ngn aku..tp aku saje je....nak ngusik.Hahaha....okla..klu seme jd baik..sape nak jd garang kan...ye tak? Tp...wat adik2 aku yg pernah mengenali aku di WCL2...sebenarnya...i really love u all like my own sis la..mis u all!

kla..penat plak t sambung lik la....

No comments:

Post a Comment