info trafik

Monday, June 8, 2009

3 IN 1


luv forever...;-)

PART 1

6 Jun 2009 - arini aku bangun awal dr biasa semata2 nak g wedding nena n azrul yg berlangsung di pantai remis, Perak. Ari yg same jugak ofismate aku, khairul bernikah kat perak jugak.Tp, tak dapat ler pergi coz da janji ngn nena dulu...Sori ek khairul..mg2 khairul bahagia bersama pasangannya...Ni kali pertama menjejakkan kaki ke pantai remis n pertama kali jugak aku menghadiri majlis perkahwinan kawan aku. teruk tul aku nie...hehehe.... Perjalanan ke sana mmg best di tambah lak pergi ngn sis ela n kecik.Seronok tak terkata. Paling seronok tgk gelagat mereka berdua..geli hati aku sampaikan sepanjang perjalanan pergi n balik tue aku asyik tergelak n tersengih sorang2 kat seat belakang.Sebaik tak 'hang' muke aku.Hahahah...


kak ela dgn gula2 kapasnya....


aksi kecik setelah berjaya merampas gula2 kapas dr kak ela...

Sepanjang perjalanan yg 'happy' tue...ade gak yang menyakitkan ati...mane tak nye....sepanjang berkilo2 meter perjalanan tue, sikit punye susah nak dapatkan 'signboard' Dah dekat betul ngn simpang utama baru ade. So. melilau-lilau la mate kami seme mencari jejak untuk sampai ke destinasi aritue. untuk ari tue sahaja...kami terpaksa membuat pusingan balik sebanyak lebih kurang 5 kali..Peh....sabo jela..


antara 'signboard' yg ada

Setibenye dipantai remis...kami ngn konfident drive sampai ke pekan pantai remis. Ikot kad jemputan nye peta, kami akan jumpe masjid, baru jumpe sekolah...tp kami jumpe sekolah dulu...pelik2..Tp, upe2 nye..mmg masjid tue sebelah sekolah jer...cme masjid tu ala2..surau lame...signboard mengatakan 'masjid di depan' pon tak de...peh!Mmg bengang gak la...Tp, hilang jap bengang tu bile tibe dipekan pantai remis. Aku nampak ade BILLION....haha..terubat rindu kat segamat.Hehehe...after berpatah balik dr pekan pantai remis tu, kami pon tibe di rumah pengantin bersama2 keluarga nisa yg menunggu kami di pekan tersebut.

Tibe je di rumah nena, kami disambut dgn mesra nya oleh ibu pengantin dan kami di suruh ke bilik pengantin.Syoknye....;-).Nena nampak gembira sangat n paling best pasal nena...dalam kesibukkan melayan tetamu, dia cube melayan semua tetamu nya secara adil dan saksama. Dlm kepenatan tue, senyuman tak lekang dr bibirnye...kami pon enjoy la kat sna.

Tggu pengantin lelaki sampai sangatla lamenye..jadi, kami amik keputusan untuk mengisi perut yg berkeroncong di khemah yg telah disediakan...After mkn, kami pon bersiap sedia untuk pulang memandangkan ari pun sudah petang. Sebelum balik, amik gambar ngn pengantin lu n aku tinggalkan pesan buat nena...aku doakan mereka bahagia hgga hujung nyawa...AMIN...kul 2.30 ptg, kami pon bertolak ke damasara perdana.Kali ni tak sesat lagi...;->
Semasa bertolak pulang..sis ela menceritakan 'tabiat buruk' mereka berdua selepas ke rumah orang kawin..panjang gak celotehnye...sebelum dia memeberitahu hasrat sebenarnya untuk menikmati hidangan MCD.Aku ok jer...So, kami pon mencari MCD dengan gembiranya.Tp tak jumpe...hahaha...jawapnye makan kat damasara jugak ler...

ini adalah antara gambar yg sempat di 'snap':-)



kecik, kak ela, nena, pojie n kak fiza

PART 2

Setibe di damansara, kami terus melawat auntie kak ela di Hospital Pakar Damasara. Lame jugak berada di sana. Sempatlah mengenali beberapa orang ahi keluarganya seperti uncle razak, tok mah, auntie yam, sepupu2 nye yang cantik n hensem2 belaka. Selepas itu kami memohon diri untuk pulang dan bergerak ke Damansara the curve untuk mencari MCD...selesai makan2 disana, kakak ela terus menghantar kami pulang ke rumah. K.ela mmg bertanggungjawab. Terharu kami, bile dia tak benarkan kecik menggantikan dia memandu semata-mata atas dasar tanggungjawab terhadap adik2...syg k.ela!

Part 3

Sampai je di rumah...lum sempat aku tanggal kasut, housemate aku ajak lak g kenduri kawin kat kg. sg.penchala...penat gile.Mule2...tak nak pegi.Tp, teringat janji yg penah aku wat ngan makcik tu...terpaksa jugak la pegi. Sampai je kat situ.lg 1 masalah timbul, mane nak parking?Susah tul hidup kat bandar nie...everything limited.Trus aku teringatkan kampungku yg damai tu....lam ati..klu aku kawin t..senang tetamu nak parking.Kawasan rumahku luas...insyaallah tak de masalah camni.

kak nani, kak ida, kak zah & kak hanisal

Then, kami pon menuju ke rumah pengantin n cm bese masuk bilik pengantin untuk bertemu ngn si pengantin. Nak amik gambar.Tetibe...eh, mane handset aku? Nie sure jatuh masa trun kete td.Aku n kak hanisal pon g la mencarinye...kak hanisal sikitnye gelabah.Aku relax jer...yela, klu hilang takde rezkila.Nak wat camne..aku dah pasrah da. Tp, alhamdulillah...rezki aku ade lg, aku jumpe handset tue bawah kete kak nani..alahai klu dia reverse kete tu, sure berkecai handsetku..huhu..Malam nie, malam berinai besar....so, dapatla aku bertanya serba sedikit ttg adat nie. Pas tu, aku masuk ke bilik di bahagian atas rumah untuk melihat hantaran pengantin.

Dalam sibuk memerhati kan hantaran2 tersebut..tetibe dtg satu keinginan untuk berkahwin.Hahahahah....kelakar tul.Bile teringat ade satu malam tue sakit, tak de org nak mintak tlg..rasenye makin tak sbar2 nak berkahwin. Yela..klu berteman, ade gak yg boleh membantu bile sakit kan...erm...tule salah satu hikmah perkahwinan disebalik beribu2 lagi hikmah yg ALLAH janjikan.

antara hantaran perkahwinan di penchala:


Banyak sungguh kebesaran ALLAH yg aku sedar sepanjang seharian ni...dari segi keindahan ciptaanNYA, erti kesabaran, erti sebuah persahabatan dan kasih sayang, erti sebuah ikatan suci perkahwinan dan banyak lg yg boleh dijadikan panduan hidup. Rasenya banyak sungguh aku pelajari hari nie...syukur sangat2...

Begitulah 3 kisah menarik yg terjadi dalam 1 hari ini.....

No comments:

Post a Comment