info trafik

Friday, June 19, 2009

Happy Father's Day!

mak & ayah....

19 Jun 2009 - pg td aku tengok MHI sebelum g keje. Bestnye, bile dengar mazidul n wadina bercerita ttg bapa masing2, termasuk pendengar yg membuat panggilan ke MHI untuk berkongsi cerita ttg bapa masing2. Aku...? Hehe...malas la nak telefon, tp tetibe teringat kat ayah dikampung..sht kah beliau? Terkenang sewaktu kecik, di mana aku antara anak yg paling nakal, manja n tak pernah lekang dr ayah. Ke mana saje beliau pegi pasti aku akan mengekor...;-)

Walaupun ayah aku nie garang sbb dia seorg tentera, ttp dia sgt sayangkan kami dan bertanggungjawab. Susah, senang membesarkan kami dipikul bersama isterinya...mak akula...
Ayah aku amatla baik...rasanya dalam kamus hidupnya, tak de istilah 'rehat' dr membantu org. Begitula sikap dia yg kadang2 buat kami adik beradik rimas. Bukan sebab apa...cme sikap membantu dia tu, kadang2 buat dia kesusahan jugak...tp, begitu lah ayah kami...:->

Ayah mmg tegas sepanjang mendidik kami adik beradik. Bab pelajaran paling dititik beratkan. Mmg kadang2 aku rasa tertekan, bile ayah sering menyuruhku belajar. Tp, besela...darah muda, ada sj yg nak diberontakkan. Sekarang baru aku mengerti kenapa ayah begitu...klu ayah tak buat begitu pada aku...mst aku tak de di tahap sekarang....sape aku tanpa ayah dan emak...? manusia biasa yg tiada apa2 pon. Terima kasih ayah, terima kasih mak! Tanpa kalian aku tak berjaya seperti sekarang. Mudah2an...ALLAH panjangkan usia mereka, dan beri aku kesempatan membahagiakan mereka walaupun belum tentu aku mampu membayar segala jasa mereka selama ini....



ade, angah & along


si kembar- ikah & ani


dek wan, abang iman & dik mal


kasih ibu bawa ke syurga... kasih ayah berkorban nyawa... kasih anakanda rela binasa... kasih keluarga bahagia selamanya....

No comments:

Post a Comment