info trafik

Monday, June 15, 2009

Jalan-Jalan ke Seremban

13 jun - banyak tul perkara 'hampeh' berlaku sepanjang mgu ni. So, sabtu aritu aku mengambil kesempatan untuk melawat along di seremban. Lgpun, along baru je berpindah ke rumah barunye di Flat Sri Mawar.

So, aku pun bersiap2...sedang bersiap2 tue, teringat kat sepupu aku si beetah tue. Aku pon call dia, nak ajak dia ikot aku ngn sheena g seremban dlm kul 9 lebih gitu...tak angkat lak. So, aku pon masg jer....ngn harapan klu dia bc msg tu , dia mst reply balik la...lame jugak aku tggu reply dr dia. Lebih kurang 10.45 bru dia kol.Lambat giler...! Tp, bile dia col menyatakan persetujuan nak ikot kami. Hilang jugak kebengangan aku.Hehehe...

After bercakap ngn dia, aku pn bergegas keluar dr rumah. Mule2, igt nak batalkan program aritu cz ari nak hujan. Tp, teringat janji yg dibuat pd sheena n beetah, aku pon mengagahkan juga kaki untuk melangkah. Sampai je kat jalan utama, aku pon menaiki 'cab' ke LRT Tmn. Bahagia. Pakcik teksi tu agak bengang gak ngn aku bile aku tya ' pakcik, pakai meter tak? ' Hehe...then, baru dia nak tekan meter n tya aku kalo2 ade pemandu teksi kat area nie yg tak pakai meter...aku pon ngn selamba jwb, ada. Sebab da kena ms 1st time nek teksi kat kota besar ni.

Pendek kan cite, aku pon sampai la di KL Central lebih kurang kul 11.45. Katsna aku kena tggu si sheena lak.So, aku tggu dia tul2 kat depan kaunter komuter. Peh...ni lg satu bg aku menyirap. Lambat seh...dekat sejam lebih aku berdiri kat situ. Sheena sms mengatakan dia kelewatan disebabkan komuter driver tue lembap sgt. Aku pon terpaksa le bersabar. Aku ok jer...tp sebab tak de tempat duduk kat KL Central tu, tu yg hangin sket...hehehhe...aku harapla..after this, pihak yg berwajib dapatla menambah kerusi kat situ.

Sementara tggu sheena, aku sms ngn beetah. Mujur dia lum gerak nek komuter lg, klu tak mst dia membebal ngn aku sebab lmbt sgt.. Sheena sampai je, kami trus g beli tiket ke seremban. Alhamdulillah....tak lame tggu komuter pon sampai. Sepanjang lam komuter tue, ktorg berborak ntha pape je...asyik bergelak. Lg la sheena ni 1st time dtg seremban. So, dia ade sket excited la...n paling lawak, aku sebut perkataan ' bengkek ' igt kan dia paham upenye....hahaha...so, terpaksa aku terangkan kat dia. Dia ni org sabah sebenarnya yg pernah belajar di UMP n skg satu opis ngn aku. Ktorg baru je kenal tp cam leh ' in ' jer...pape pon, happy la kenal ngn dia...:-)

Then, lam kul 2 lebih kami pon sampai di seremban. Beetah da sedia menanti di tempat duduk dekat stesen keretapi tue. After memperkenalkan mereka, kami pon bergerak ke Terminal 1. Kt sna ktorg makan MCD. Peh...menguji dugaan pabila, kne Q sket punye lame.Sebek sheena n beetah yg g beli, so dptla aku melepak sambil menjaga beg diaorg tu. Pas makan, kami round lam terminal tue sekeja n sempatla membeli sedikit barang dr seremban. Pastu kami amik teksi ke rumah along. Lalu kat kaunter teksi tue, ade uncle berbangsa india bertanya kami nak kemana. Tapi kami ngn sombong nye..wat ' deq ' je. Konon2nye nak nek teksi pakcik melayu kat depan tue. At last, pakcik melayu tue bawak ktorg jumpe uncle td. Malu giler...pakcik melayu tue kate, skg turn uncle tue...owh....tu jela word yg kuar dr mulut kami. Terfikir gak betapa bagusnya mereka berkongsi2 rezki walau berbeza agama n bangsa. Itulah kemanisan bermasyarakat di Malaysia..;-) LUV MALAYSIA!!!!

14 Jun - pg tu, kami bangun sekitar jam 7 lebih. Along besela...ne betah tgk org tido sampai matahari meninggi. Da bangun..tp stil golek2 atas tilam...ngangtok nye.Lam jam 8 lebih, aku ngn beetah g la buat sarapan. Pas makan, kami dok bercerita lg..yela, umah along masih tiada entertainment...cian kami...huhu...along pagi tu terpaksa ketempat kerja nye untuk menghadiri mesyuarat. Sekitar 1 lebih baru dia pulang. Pastu kami keluar untuk berjalan2 sekitar seremban dan lunch di Terminal 1. Makn ikan siakap 3 rasa, kailan ikan masin n sotong pedas. Sedap n berbaloi...sheena je tak join kami, cz dia teringin mkn nasi goreng...lupe lak namenye...;-> ngn kopi o. Ni le pertama kali aku dapat kawan yg pelik lam pemilihan kombinasi makanan...sheena2x..pape jela asal ko happy..

Pas je abis lunch, aku n sheena decide untuk pulang ke KL. Memandangkan perjalanan kami masih jauh. Beetah lak amik keputusan nak teman along jalan2 kat sekitar bandar seremban. So, lam kul4 ptg, kami berpisah di depan guardian terminal 1...Best jugak sepanjang 2 hari 1 malam kat seremban. Paling best dapat mengenali sheena ngn lebih baik, dapat jumpe sepupu ku yg da agak lame tak jumpe serta kekasih hatinya n melawat along dirumah baru nya. Dmana sejak berpindah nie, dia nampak lebih happy n sihat...di tambah lak da dapat ' teman baru ' Huhu...nampaknye aku jela yg masih bersendiri...sedey nye!

2 comments:

  1. wah2..detail betul blog pojie nih..segala peristiwa dicatat nya..kata pelupa..heheh..weh aku pon enjoy gak g jln2 aritu..sekurang2nya dah smpai seremban..nnt leh la cerita kat anak2..haha..len kali kita jln2 lg yah..perbnyakkan lg pengalaman hidop nih :)

    ReplyDelete
  2. hahaha...
    nie kire tak detail sgt...klu detail aku siap tulis g teman ko cr handbag, lame giler...

    ReplyDelete