info trafik

Monday, June 22, 2009

kerana DURIAN - Part 1


Karak Highway

Arini kak ela plan nak g kampung aku untuk makan durian. Ayah aku da lame ajak dia dtg umah. So, lagi bertambah la keinginannya untuk dtg. Lg pula, ajakkan ini, adalah sebagai ganti hadiah konvo, memandangkan ayah lupe membeli hadiah untuknye aritu....Hehehe.....Aku? Aku...peneman jer...memandangkan aku tak boleh menyantap buah yg sedap ini. Kami bertolak sekitar jam 10 pg bersama sheena. Memandangkan arini aku menjadi co-pilot, jd aku kne pastikan jalan yg di ambil betul. Selalunye, kecik yg jd co-pilot...huh..! susah gak keje ni. Tak dapat aku tido.

Sepanjang perjalanan tu, aku begitu fokus pd petunjuk yg aku dpt dr khai. Alhamdulillah....segalanya berjalan lancar, kami berjaya keluar dr tol gombak sekitar pukul 10.30pg. Kami mula memasuki lebuhraya Karak....Sepanjang perjalanan tue...aku sempat la menjadi pemandu pelancong kepada mereka berdua. Seronok sgt...kerana sepanjang jalan tersebut, kami dapat melihat keindahan alam ciptaaanNYA dan mengenali beberapa kawasan perlancongan seperti Lentang, Dusun Eko Resort, Berjaya Hills Resort n Selesa Hill Homes. Sambil meneruskan perjalanan, kami menikmati keindahan panorama alam tersebut...rehat sket minda nie. Disebabkan kami lupa membawa mineral awater, jd aku menyuruh kak ela berhenti di kedai MESRA, Petronas. Then. kami meneruskan perjalanan seperti biasa.

Semasa br shj keluar dari damansara perdana, ayah cal aku. Then...lam kul 10.45pg aku mengatakan aku telah berada di Janda Baik...ayah punye la terkejut.." lajunye...250km/jam? " Tula persoalan ayah aku....kak ela mula tak keruan dan akhirnya....kami hanya bergelak jer...

Kak ela meneruskan pemanduan sambil makan jajan nye...hehehe...lebih kurang pukul 11pg, kami sampai di Karak. Berhenti sebentar untuk membeli kek hari jadi aiman, tapi tak jumpa kedai. So, aku suh je kak ela teruskan perjalanan....Dan kini bermula la ujian pemanduan sebenar seorang yg bercita2 menjadi pemandu F1.Nantikan!

future F1 driver

seronoknya guna touch n go....

co-driver...

Cabin girl...

No comments:

Post a Comment